Tule opiskelemaan steinerpedagogikkaa !

Koulutusohjelmat

Steinerpedagogiikan Yleisopinnot 60 op

Luokanopettajakoulutus

Steinerpedagoginen varhaiskasvattaja ja esiopettaja

Kuvataiteen aineenopettajakoulutus

Eurytmian aineenopettaja 

Kuvataidepedagogin opinnot  

Puhe- ja draamataideopinnot

Kuvataideopinnot: Väri ja muoto

Steinerpedagogiikan Yleisopinnot työn ohessa

Perehtyneisyys steinerpedagogiseen varhaiskasvatukseen

Perehtyneisyyskoulutus: Opetus steinerkoulussa luokilla 1-2 (12 op)

Ihmistutkimus – biologinen ihmiskäsitys

Steinerpedagogiikan perusteita I: Johdanto steinerpedagogiikan perusteisiin sekä steinerkoulun käytäntöön ja teoriaan

Psykologinen ihmiskäsitys

Leikin taikaa – Miksi leikki on niin tärkeää?

Kirjoittamaan ja lukemaan opettaminen steinerkoulussa – äidinkielen ja kirjallisuuden opetus ja muotopiirustus 1.-2. luokalla (3 op)

Steinerpedagogiikan perusteita

Steinerpedagogisen varhaiskasvatuksen perusteet

Perehtyneisyyskoulutus: Steinerpedagoginen ihmiskäsitys, kieltenopetus steinerkoulussa ja opetus 2. luokalla (3 op)

The Future of Waldorf Education – Steinerkoulujen aineenopettajapäivät

Tapahtumat ja ajankohtaista

Snellman-korkeakoulun ja Steinerkasvatuksen liiton yhteistyö tiivistyy Steinerkasvatuksen liiton jäsenyhteisöjä ja niissä toimivaa pedagogista henkilökuntaa koskevan uuden perehtyneisyyssuosituksen myötä. Steinerkasvatuksen liiton hallitus hyväksyi kokouksessaan 16.9.2022

Tervetuloa aloittamaan uusi lukuvuosi Snellman-korkeakouluun!

Eeva Raunela, KT / Rehtori / Snellman-korkeakoulu Minulle oppiminen tarkoittaa hidasta oivaltamisen prosessia siitä, kuka minä olen. Näen oppimisen aktiivisena sosiaalisena toimintana, jonka seurauksena ihminen alkaa ymmärtää omaa itseään. Yksilölle oppiminen tarkoittaa osallisuutta yhteisöön, yhteisölle yksilön oppiminen tarkoittaa toiminnan uudelleenhahmottamista ja kehittämistä, ja yhteisöjen väliselle

Lue lisää

Kuuntelu opettajankoulutuksessa – steinerpedagogiikka kehittyy opettajankoulutusta kehittämällä

Eeva Raunela, KT / Rehtori / Snellman-korkeakoulu Kirsi Kokko, väitöskirjatutkija / M. Ed / steinerpedagoginen luokanopettaja   Snellman-korkeakoulu juhli 40-vuotista taivaltaan vuonna 2020 koronapandemian tuomien rajoitusten varjossa. Koko pandemian tuoman epävarmuuden ja koulutuskentän mullistusten myötä korkeakoulussa on vahvistunut käsitys siitä, että 100-vuotiaan steinerpedagogiikan vahvat perinteet

Lue lisää

Hypätessäni mukaan yleisopintovuodelle takanani oli 22 vuoden työura ja etsin itselleni aktiivisesti uutta suuntaa

Millaisia kokemuksia yleisopintovuosi opiskelijassa herättää? Voiko opintovuodesta tulla merkityksellinen matka, joka johdattaa näkemään itsestä ja maailmasta uusia puolia, vahvistaa omia voimavaroja tai innostaa kokonaan uudelle uralle? ”Yleisopintovuosi on avannut minulle uuden näkökulman maailmaan. Pysähtyminen rauhassa eri ilmiöiden äärelle on saanut minut havainnoimaan ympäristöä päivittäin uusin

Lue lisää

Facebook

`

Uutiskirje

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.