Opiskelijalle

Opiskelu Snellman-korkeakoulussa on kokopäiväistä steinerpedagogisiin tutkintoihin johtavissa ja yleissivistävissä koulutusohjelmissa tai osa-aikaista viikonloppukoulutuksissa.
Opintoja järjestetään lähiopintoina ja monimuotokoulutuksena.

Steinerpedagogisiin tutkintokoulutuksiin voi liittyä jatko- ja täydennyskoulutusopintoja.

Opintoja järjestetään myös kurssimuotoisesti kesäaikana ja talviviikonloppuisin.

Vapaan sivistystyön oppilaitoksena kaikki Snellman-korkeakoulun järjestämät opinnot ovat vapaan sivistystyön lain nimeämiä vapaatavoitteisia opintoja. Opetusministeriö on kuitenkin määritellyt Snellman-korkeakoulun erityistehtäväksi steinerpedagogisen opettajakoulutuksen järjestämisen. Opettajakoulutus Snellman-korkeakoulussa on yliopistollisen opettajakoulutuksen mukaisesti yleissivistävän steinerkoulun ja esiopetuksen opettajan ammattikelpoisuuteen ja asiantuntijuuteen tähtäävää – ja siksi korkeakoulumuotoista ja opettajan asetuksenmukaiset kelpoisuusvaatimukset täyttävää.

Snellman-korkeakoulun opettajakoulutusten kasvatusfilosofinen perusta on steinerpedagogisessa, kokonaisvaltaisessa ihmiskäsityksessä.

Opiskelijana olet oikeutettu sekä Kelan myöntämiin opiskelijaetuuksiin että opiskelijahintaisiin VR:n ja Matkahuollon matkoihin.