Tutkimus ja kehittäminen

Tutkimuksia steiner­pedagogiikasta

Tervetuloa uusi Snellman-korkeakoulun opiskelija !

Tässä lista muistettavista asioista aloittaessasi opinnot Snellman-korkeakoulussa.

Saatuasi hyväksymiskirjeen :

1) Palauta kirjeessä mukana tuleva vahvistuslomake määräpäivään mennessä valokuvineen, täytettynä ja allekirjoitettuna. Sillä ilmoitat ottavasi opiskelupaikan vastaan.

2) Maksa mahdollinen vahvistusmaksu määräpäivään ja varsinainen opintokausimaksu eräpäivään mennessä.

3) Hae opintotukea opiskeluajallesi KELAn asiointipalvelun kautta. Palveluun kirjaudutaan omilla pankkitunnuksilla Ohjeet tästä . Tuen hakemisessa käytetään kaavaketta OT1.

4) Jos tulet pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, selvitä asumismahdollisuutesi Helsingin seudulla mahdollisimman hyvissä ajoin.

5) Tutustu tähän www-sivustoomme, erityisesti kohtaan ”Opiskelu

6) Iloitse kesästä. Olet löytänyt perille.

7) Järjestä elämäsi siten, että pääset osallistumaan opintoihin heti ensimmäisestä opintopäivästä lähtien. Ensimmäinen opiskeluvuosi alkaa orientoivalla jaksolla, jolloin tutustutaan Snellman-korkeakoulun opintojen käytäntöihin, kampuksen rakennuksiin ja opiskelutiloihin sekä itse opiskelun filosofisiin ja metodisiin taustoihin.

8) Matkojen opiskelija-alennukset: Liittymällä Snellman-korkeakoulun ylioppilaskuntaan, olet oikeutettu opiskelijahintaisiin VR:n ja Matkahuollon matkoihin. HSL:n (Helsingin Seudun Liikenne) lippualennuksen saa toimittamalla alennuslippukaavakkeen HSL:n toimipisteeseen (Snellman-korkeakoulu ei vielä ole KOSKI-järjestelmässä, joten HSL-sovellus ei ole Snellman-korkeakoulun opiskelijoiden käytössä).