Koulutusohjelmat

Taito- ja taidevuosi 53 op

Taito- ja taidevuosi

Haluatko sytyttää luovuutesi, kehittää pedagogisia taitojasi ja syventyä taiteiden maailmaan? Tule mukaan opintokokonaisuuteen, joka tarjoaa kattavan ja inspiroivan oppimiskokemuksen eri taiteiden parissa!

Tervetuloa opiskelemaan taidetta Snellman-korkeakouluun – vaikka koko vuodeksi. Taidevuoden aikana pääset osallistumaan kuvataiteen, eurytmian, bothmer-voimistelun, improvisaation ja leikkiharjoitusten, puhe- ja draamataiteen, musiikin ja kädentaitojen maailmaan. Voit valita yksittäisistä kokonaisuuksista itsellesi mieluisan kurssitarjottimen tai osallistua kaikkiin kursseihin:

KUVATAIDE 16,5 op

Goethen väriopin perusteet ja Goethen värioppi, 2,5 op
Lähde värien kiehtovaan maailmaan Marja-Leena Ilmosen johdolla ja opi Goethen väriopista, joka tarjoaa syvällisen ymmärryksen värien vaikutuksista ja merkityksistä taiteessa.

Taidehistoria, 2 op
Sukella taidehistorian rikkaaseen perintöön ja tutustu varhaisiin kulttuurikausiin ja ihmisen tietoisuuden kehitykseen taidehistorian peilistä.

Maalaus, muovailu ja piirtäminen 3 op
Anna luovuutesi virrata ja kehitä kädentaitojasi monipuolisesti maalauksen, piirtämisen, savitöiden ja muovailun parissa.

Maalaus, muovailu ja piirtäminen: Kuvataiteen pedagogiikka perusasteella, 9 op
Opi, miten innostat ja ohjaat oppilaita kuvataiteen maailmaan perusasteella, ja kehitä pedagogisia menetelmiäsi.

EURYTMIA, BOTHMER-VOIMISTELU JA IMPROVISAATIO- JA LEIKKIHARJOITUKSET 9 op

Eurytmian perusteet, 4 op
Koe liikkeen taika eurytmian kautta. Osallistut myös intensiiviviikkoon, jossa yhdistyvät eurytmia ja tanssi Mikko Jairin johdolla.

Bothmer-voimistelun intensiiviviikonloppu, 1 op
Kehitä kehotietoisuutta ja liikunnallisia taitoja Bothmer-voimistelun avulla.

Äänne- ja säveleurytmiaharjoitukset, 2 op
Koe eurytmian musiikillinen ulottuvuus ja opi ilmaisemaan ääniä ja säveliä liikkeen kautta.

Improvisaatio- ja leikkiharjoitukset, 2 op
Innostu luovasta ilmaisusta ja kehitä improvisaatiotaitojasi Päivi Kalliuksen johdolla.

PUHE- JA DRAAMATAIDE 10 op

Puhe- ja draamataide, 4 op
Sukella puhe- ja draamataiteen maailmaan Oliver Ifillin opastamana ja kehitä ilmaisu- ja esiintymistaitojasi.

Puhe ja draama pedagogiikan näkökulmasta, 6 op
Opi soveltamaan puhe- ja draamataidetta opetuksessa ja innosta oppilaitasi luovaan ilmaisuun.

KÄSITYÖ 5 op

Käsityö perusasteen vuosiluokilla 1-6, 4 op
Kehitä kädentaitoja ja opi opettamaan käsityötä perusasteella. Sisältää myös ihastuttavan nukentekokurssin.

Kirjansidonnan kurssi, 1 op
Opi kirjansidonnan taidetta ja luo omia kauniita kirjoja.

MUSIIKKI 12,5 op

Musiikki perusasteen vuosiluokilla 1-6, 4 op
Tutustu musiikin opettamiseen perusasteella ja kehitä omia musiikillisia taitojasi.

Musiikin teorian perusteet ja musiikkikasvatus, 1 op
Opi musiikin teorian perusteet ja tutustu musiikkikasvatuksen menetelmiin.

Musiikki, laulu ja improvisaatio, 5 op
Syvenny musiikin maailmaan ja kehitä taitojasi laulussa ja soitossa.

****************

Missä: Snellman-korkeakoulu, Puuskakuja 14, 00850 HELSINKI;

Milloin: lukuvuonna 2024-2025. Katso ohjelma täältä

Hinta: 35-50e/opintopiste riippuen opintojen laajuudesta

Kurssin opettajat:

Kuvataide: Marja-Leena Ilmonen

Eurytmia: Pirjo Vahviala

Mikko Jairi

ja Nina Alfthan

Puhe ja draama: Oliver Ifill

Improvisaatio- ja leikkiharjoitukset, käsityö: Päivi Kallius

Bothmer-voimistelu: Susan Kelly (UK)

Kirjansidonta: Eeva Raunela

Musiikki: Laura Puukko

Mikäli aikatauluissa tms. tulee muutoksia, pyrimme ilmoittamaan niistä mahdollisimman aikaisin tällä sivulla.

Huom! Kurssit kuuluvat steinerkoulun luokanopettajakoulutuksen opinto-ohjelmaan. Ohjelmassa oleva opintopistemäärä voi olla suurempi kuin tällä sivulla mainitut opintopisteet. Tämä johtuu siitä, että taito- ja taidevuoden kurssikuvaukset on tässä eritelty tarkemmin kurssivalinnan helpottamiseksi ja siksi, että taide- ja taitoaineita on niputettu opetussuunnitelmassa suuremmiksi kokonaisuuksiksi kuin tässä.

Uutiskirje

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.